Co je to zas za výmysl, přestat jíst maso? A mlíko taky ne? Ty už fakt nevíš co by... 

13.07.2017

Předpokládám, že něco v tomhle smyslu jelo hlavou mým blízkým, když se ukázalo, že kromě lepku (na ten mám alergii a když ho jím, vrací se mi astma) jsem přestala jíst mléčné výrobky i maso. No, a vajíčka. Vlastně všechny živočišné produkty. Ne naráz, spíš tak nějak pomalu, polehoučku, postupně... s tím, jak jsem nabývala stále zřetelnější přesvědčení, že to je tak správně. 

Prostě jsem se tak nějak omylem stala tím, co by lidé nejspíš označili slůvkem vegan. 

Považuju se za vegana? Nevím. Pořád se s celým tím konceptem neumím dokonale identifikovat. Ovšem v hlavě mi pořád jede, že jo, že vegani mají pravdu, že jinak to prostě ani nejde... 

Kdo je vlastně vegan?

Wikipedie říká, že "Veganství je druh stravy, filozofie a životní styl spočívající v odmítnutí konzumace živočišných produktů. S veganstvím je často spojeno odmítání jakéhokoli využívání zvířat k lidskému užitku."

Tak nějak to začíná vypadat i se mnou. Začínám si uvědomovat, že všechno není jen o stravě, že změny bych měla provést i jinde... začínám víc vnímat trvalou udržitelnost svého životního stylu, více přemýšlím o vlivu, který mám na životní prostředí, na životy lidí i zvířat. Pořád se prostě zahrabávám hlouběji a hlouběji do filozofie veganství, která se mi zdá čím dál víc logická, ba dokonce nevyhnutelná. 

Mrknem ještě jednou, co říká Wikipedie: "Odmítání živočišné stravy v jakékoli podobě je podle názoru veganů prospěšné pro naši planetu, jelikož živočišný průmysl je podle nich z velké části odpovědný za znečišťování životního prostředí odpadem z výroby, zabíráním stále větších ploch na pastvu a tím například kácení pralesů atd. Také bývá podporováno jako boj proti globálnímu oteplování, kvůli přemnožení dobytka, který je jedním z pravděpodobných faktorů (zvláště vzhledem k emisím metanu)."

Co mě přesvědčilo?

To je otázka, co? Co, nebo kdo mě přesvědčil? Je toho víc a jak jsem už psala, došla jsem si k veganství (sakra, pořád ještě se mi to nepíše přirozeně, asi můj obvyklý odpor k identifikování se s jakoukoli "ideologií") ve---li---ce po---stup---ně---

Doporučuju na níže uvedené linky neklikat, pokud si chcete dál spokojeně užívat svůj oblíbený steak a cheesecake se šlehačkou... anebo klidně klikejte, ale netvrďte mi pak, že jsem vás nevarovala...

Literatura

  • The China Study - Tohle je klasika. Obrovská studie, která proběhla (překvápko!) v Číně. Nadnesla myšlenku, že vysazení živočišných bílkovin by mohlo vést zastavení až potlačení rakovinného bujení. Odpověděla tak na otázku, proč je v některých regionech rakoviny v populaci výrazně méně než v jiných. Link je na pdf, které si můžete rovnou online přečíst, protože jsme přece v Čechách, tak kdo by si tu knihu kupoval, když si ji může přečíst zadara :)
  • How not to Die - V téhle knize Dr. Michael Greger vědecky dokazuje, že rostlinná strava je tou zdaleka nejvhodnější pro naše zdraví. Tuhle knihu se mi nepodařilo najít nikde k "ukradení", tak si ji holt můžete koupit. Komu by se nechtělo knihu kupovat, nebo nemá náladu na další čtení... tady pan doktor mluví v Google.

Dokumenty

S těmi se v poslední době fakt roztrhl pytel. Veganství je totiž trendy, zdá se :D

  • Cowspiracy - O tom, jak obrovské škody na životním prostředí způsobuje masný průmysl, a specificky masový chov skotu a zpracování hovězího masa. Jestli máte někdo Netflix, můžete skouknout tam... pokud ne, věřím, že si to budete umět najít někde jinde.
  • Forks over Knives - Opět ke shlédnutí na Netflixu. Ale vy jste šikovní a umíte stahovat i jinde... Je to dokument, který sleduje životní cestu dvou výzkumníků, Dr. T. Colina Campbella a Dr. Caldwella Esselstyna. Došli díky svému dlouholetému výzkumu k závěru, že většina novodobých nemocí může být zastavena, často i potlačena prostřednictvím správné stravy. A jaká že to je? No přece rostlinná.
  • What the Health - Novinka, která se opět zaměřuje na vliv stravy na zdraví, konkrétně zkoumá cukrovku, různé typy rakoviny, koronární onemocnění a obezitu. Na svých stránkách mají pěkně přehledně linky na zdroje, ze kterých čerpají.

Nechci vás úplně zahltit (a takhle z hlavy mě nic dalšího zrovna nenapadá). Možná (snad) v budoucnu přidám další odkazy. Prozatím máte co číst a na co koukat. 

... na téma veganismu a zdraví bude hned příští příspěvek, tak šup, šup, přečíst :)

NADPIS TEXTU

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Aut odit aut fugit sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet consectetur adipisci velit sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut.

© 2017 Módní blog. Ušila vám na míru Lucie Sladěná.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky